A képzésről
A képzési terv ezen a linken érhető el
A képzés elemei
- Teljesítendő kurzusok (tananyag): Az első négy félévben félévente kettő (három kredites) kurzus teljesítése.
- Önálló kutatómunka a témavezető segítségével. A hallgató eredményeit publikálja folyóirat közlemények és konferencia prezentációk formájában. Ezeket a tevékenységeket a Konzultáció, Publikáció és Tudományos kutatás tárgyak keretében a témavezető értékeli.
- Oktatási tevékenység. Az oktatási tevékenységet a fogadó Tanszék a témavezetővel konzultálva jelöli ki és értékeli.
A képzés két szakasza során összesen 240 kreditpontot kell megszerezni, ebből az első négy félévben teljesítendő minimum 90 kredit. A nyolcadik szemeszter végére minden tevékenységtípusból kötelező a tevékenységtípusonként előírt minimum kreditpontszám megszerzése. Az egyes tevékenységek kredithatárai:
- Tananyag, min. 24 kredit, max. 30 kredit;
- Oktatás, min. 18 kredit, max. 24 kredit;
- Tudományos kutatás, min. 144 kredit, max. 150 kredit;
- Publikációk, összesen 54 kredit.
Az ösztöndíjas aktív hallgatóknak minden félévben legalább 20 kredtitet, az önköltséges aktív hallgatóknak minden félévben legalább 15 kreditet kell szerezniük.
A hallgatók minden szemeszter végén egy haladási összefoglalót és munkatervet készítenek (a sablon letölthető), melyet a témavezető jóváhagy.
Minden tanév végén a témavezető egy haladási értékelést készít (a sablon letölthető).
Mintatanterv
Tantárgy/ típus |
Össz. |
1. félév |
2. félév |
3. félév |
4. félév |
5. félév |
6. félév |
7. félév |
8. |
Tanulmány 24 |
|||||||||
Tantárgy / KV (óraszám/kurzus típusa/kredit) |
24 |
4/v/6 |
4/v/6 |
4/v/6 |
4/v/6 |
|
|
|
|
Oktatás 18 |
|||||||||
Oktatás /K (óraszám/kurzus típusa/kredit) |
18 |
2/f/3 |
2/f/3 |
2/f/3 |
2/f/3 |
2/f/3 |
2/f/3 |
|
|
Kutatás 144 |
|||||||||
Konzultáció /K (óraszám/kurzus típusa/kredit) |
48 |
6/f/6 |
6/f/6 |
6/f/6 |
6/f/6 |
6/f/6 |
6/f/6 |
6/f/6 |
6/f/6 |
Kutatómunka |
96 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
Publikáció 54 |
|||||||||
Publikáció /K |
54 |
|
3 |
6 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
Összesen: |
240 |
27 |
30 |
33 |
36 |
30 |
30 |
27 |
27 |
K = kötelező, KV = kötelezően választható, V = vizsga, F = félévközi jegy.
Tárgylista
A részletes tárgyleírások letölthetőek.
Evolúció
Az alak és tárgylátás
Memória és tanulás
Nyelv és agy
Afázia
A nyelvészet területei
Bevezetés a pszicholingvisztikába
CHILDES: Számítógépes elemzés a gyermeknyelvben
A nyelvi fejlődés zavarai
Fonológia és morfológia
Gépi nyelvészet
Gyermeknyelv
Kísérleti pszicholingvisztika
Pragmatika és kognitív nyelvészet
Társalgás és pragmatikai zavarok
A kognitív idegtudomány élettani alapjai
A központi idegrendszer vizsgálatának közvetlen módszerei
A látás idegrendszeri alapjai
Az emlékezet kognitív neuropszichológiája
Kognitiv fejlődés és idegrendszer
Magasabb kognitív folyamatok neurobiológiai alapjai
Magasabb szintű agyműködés modellezése
Pszichiátriai és neurológiai betegségek neurokognitív mechanizmusai
A biztonság emberi meghatározói szocio-technikai rendszerekben
Ember-számítógép interakció
A kognitív információelmélet alapjai
Team-munka mentális modelljeinek mérési technikája
Munkahelyi pszichés jóllét
Munkahelyi társas kapcsolatok
Pszichológiai alkalmasság és kiválasztás
Pszichológia szerepe a szervezeti hatékonyságban
A szervezeti beilleszkedés sajátosságai és következményei, munkahelyi karriertervezés
Teljesítményértékelés pszichológiai aspektusai
A foglalkozási rehabilitáció alapjai
A jövő 3D internetének navigációs kérdései
A biztonság emberi meghatározói
Bevezetés az R programozásba: adatok feldolgozása, rendezése és
ábrázolása
Statisztikai tanulás az idegrendszerben
Pupillometria és információfeldolgozás
A zenei kogníció idegrendszeri háttere
A tudományos írásmű
Diffúziós-tensoros MR vizsgálatok felhasználási lehetőségei
Brain Injury and Cognition
Módszertani kérdések a kognitív funkciók egyéni különbségeinek kutatásában