Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gyere be a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kognitív Tudományi Tanszékére, hallgass bele a Számítógépes és kognitív idegtudomány MSc képzés és a Pszichológia MA képzés előadásaiba és szemináriumaiba, találkozz mesterszakos hallgatókkal és a tanszék munkatársaival! A részvételhez szükség van arra, hogy előre jelentkezz.
Itt tudsz jelentkezni a nyílt hétre!
A tanszéken két mesterképzés között tudsz választani:
Számítógépes és kognitív idegtudomány MSc képzésünk fontosabb témái: látás, emlékezet, figyelem, nyelv, érzelmek – és ezen folyamatok agyi háttérmechanizmusai. Ha szeretnél erről tanulni, a témákban zajló kutatásokban részt venni, az itt tanultakat a munkaerőpiacon felhasználni, akkor jelentkezz, várunk!
Pszichológia MA Kognitív pszichológia specializáció – kísérleti vagy neuropszichológiai iránnyal. A korszerű kognitív- és neuropszichológiai ismeretek átadása mellett a képzés hangsúlyos része a gyakorlati oktatás, melyre laborjaink és gyakorlóhelyeink adnak lehetőséget.
Ez egy kis tanszék, és csak mesteri és doktori képzést folytatunk, ezért úgy tudunk figyelni a hallgatókra, ahogyan más, nagyobb szakokon nem. Fontos számunkra a közvetlen légkör, a közös kutatási munka, és a tehetséggondozás.
Bevezetés a kognitív tudományba (Dr. Pajkossy Péter)
Pszicholingvisztika (Dr. Lukács Ágnes)
Statisztika és kísérlettervezés (Dr. Babarczy Anna)
Neurobiológia 1 (Dr. Zimmer Márta)
Társas megismerés (Dr. Rácz Péter)
Az emlékezet és a tanulás pszichológiája (Dr. Pajkossy Péter)
(N)Agy-bajban (Dr. Zimmer Márta)
Bevezetés a kísérleti pszichológiába (Dr. Pajkossy Péter)
Kognitív Neuropszichiátria (Dr. Kéri Szabolcs)
Az órákra bárki bejöhet, ha előre jelentkezik, ezt ezen a linken tehetitek meg. Mivel nagyon sokan nem férnek be a tantermekbe, ezért, ha nem jut mindenkinek hely, akkor kapacitástól függően, jelentkezési sorrendben fogunk meghívni titeket az órákra.
Nov 21. 12:15-13:45 | Bevezetés a kognitív tudományba KF84-es terem |
---|---|
Nov 21. 12:15-13:45 | Társas megismerés E501-es terem |
Nov 21. 14:15-15:45 | Pszicholingvisztika E502-es terem |
Nov 21. 16:15-17:45 | Statisztika és kísérlettervezés E404-es terem |
Nov 22. 10:15-11:45 | Neurobiológia 1 E202-es terem |
Nov 22. 14:15-15:45 | Az emlékezet és a tanulás pszichológiája E502-es terem |
Nov 23. 12:15-13:45 | (N)Agy-bajban H405A terem |
Nov 24. 12:15-13:45 | Bevezetés a kísérleti pszichológiába KF87-es terem |
Nov 24. 14:15-15:45 | Kognitív neuropszichiátria R108-as terem |
Kogníció 101 -- Ezen a kurzuson az emberi megismerés alapvető fogalmaival, az emberi agy működésének alapvető szabályszerűségeivel lehet megismerkedni. Az órát főleg a tanszék oktatói tartják, mint vendégelőadók. Az ő előadásaik betekintést nyújtanak a tanszéken zajló kutatásokba, a tanszék munkatársait érdeklő kérdésekbe.
Hogyan tárolja az emberi agy a nyelvet? Hogyan értjük meg azt, ha valaki beszél hozzánk? Hogyan rakjuk össze mi a mondatokat, amiket mondani akarunk? Hogyan függ össze ez mind azzal, hogyan működik az emberi megismerés, az emlékezet? Hogyan hatnak rá azok a társas interakciók, amelyekben nap-mint-nap részt veszünk? Ezekről, és sok más hasonló izgalmas kérdésről szól a pszicholingvisztika előadás.
A kurzus témája az, hogyan végezhetünk megismételhető beavatkozásokat -- kísérleteket -- azért, hogy teszteljük a világról, ezen belül az emberi megismerésről alkotott hipotéziseinket. A kurzus megismerteti a hallgatókat a leíró statisztika alapvető törvényszerűségeivel, a korszerű kísérlettervezés legfontosabb követleményeivel.
Amit az agytekervényekről tudni akartál, de nem merted megkérdezni! Az órán megismerkedünk az idegrendszer alapvető felépítésével és működési mechanizmusával, ezt követően pedig az agy különböző működési területeit vesszük górcső alá.
Az óra témája az, hogyan befolyásolják egymást az emberi megismerés, az emberi gondolkozás alapvető sajátosságai és az emberek társas közösségeinek működési mechanizmusai, szabályosságai. Az óra ezt a komplex problémát nyelvészeti, neurológiai, és szociálpszichológiai kutatási eredmények és etnográfiai adomák segítségével járja körül.
A kurzus azzal foglalkozik, hogyan működnek az emberi memória különböző komponensei, milyen idegi és megismerési folyamatok alapozzák meg az emberi tanulást, és hogyan függenek össze ezek egymással, az alvással, a memória hosszútávú konszolidációjával. A kurzus kitér a tanulás és a memória korlátozására és hanyatlására is.
Az óra az agy és az elme alapvető zavaraival foglalkozik. Ilyenek a Tourette, HD, SM, Parkinson, a vizuális érzékelés zavarai, a vaklátás, a magasabb kognitív funkciók, és a limbikus rendszer zavarai. Az óra hangsúlyt fektet a klinikai, gyakorlati komponensre, így intézménylátogatás is a részét képezi.
A kurzus a pszichológiai kísérletezés alapjait tanítja meg. Milyen etikai megfontolásokat kell egy pszichológiai kutatásnak figyelembe vennie? Melyek az alapvető kutatási technikák? Hogyan működik a figyelem és a reakcióidő? Hogyan működik a kondicionálás és a tanulás, az emlékezet és a felejtés? Milyen egyéni különbségeket találhatunk?
Az órán megismerjük a pszichopatológiák alapvető osztályzását, a tudat, a percepció és a kogníció jellegzetes zavarait, a szemantikus hálózat és a konceptuális rendszer zavarait, a téveszmék és fóbiák típusait, és mindezek neurobiológiai és kognitív alapjait.