Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gyere be a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kognitív Tudományi Tanszékére, hallgass bele a Számítógépes és kognitív idegtudomány MSc képzés és a Pszichológia MA képzés előadásaiba és szemináriumaiba, találkozz mesterszakos hallgatókkal és a tanszék munkatársaival! A részvételhez szükség van arra, hogy előre jelentkezz.
Itt tudsz jelentkezni a nyílt hétre!
A tanszéken két mesterképzés között tudsz választani:
Számítógépes és kognitív idegtudomány MSc képzésünk fontosabb témái: látás, emlékezet, figyelem, nyelv, érzelmek – és ezen folyamatok agyi háttérmechanizmusai. Ha szeretnél erről tanulni, a témákban zajló kutatásokban részt venni, az itt tanultakat a munkaerőpiacon felhasználni, akkor jelentkezz, várunk!
Pszichológia MA Kognitív pszichológia specializáció – kísérleti vagy neuropszichológiai iránnyal. A korszerű kognitív- és neuropszichológiai ismeretek átadása mellett a képzés hangsúlyos része a gyakorlati oktatás, melyre laborjaink és gyakorlóhelyeink adnak lehetőséget.
Ez egy kis tanszék, és csak mesteri és doktori képzést folytatunk, ezért úgy tudunk figyelni a hallgatókra, ahogyan más, nagyobb szakokon nem. Fontos számunkra a közvetlen légkör, a közös kutatási munka, és a tehetséggondozás.
Bevezetés a kognitív tudományba (Báthori Noémi)
Emberi és gépi nyelvfeldolgozás (Dr. Rácz Péter)
Statisztika és kísérlettervezés (Dr. Babarczy Anna)
Társas megismerés (Dr. Rácz Péter)
Neurobiológia 1 (Dr. Zimmer Márta)
Bevezetés a kísérleti pszichológiába (Dr. Pajkossy Péter)
TDK verseny (Dr. Zimmer Márta)
Az órákra bárki bejöhet, ha előre jelentkezik, ezt ezen a linken tehetitek meg. Mivel nagyon sokan nem férnek be a tantermekbe, ezért, ha nem jut mindenkinek hely, akkor kapacitástól függően, jelentkezési sorrendben fogunk meghívni titeket az órákra.
Nov 18. 12:15-13:45 |
Bevezetés a kognitív tudományba J208-as terem |
---|---|
Nov 18. 12:15-13:45 |
Társas megismerés T515-ös terem |
Nov 18. 14:15-15:45 |
Emberi és gépi nyelvfeldolgozás T601/602-es terem |
Nov 19. 10:15-11:45 |
Neurobiológia 1 J210-es terem |
Nov 19. 12:15-13:45 |
Bevezetés a kísérleti pszichológiába J208-as terem |
Nov 20. 12:15-13:45 |
Statisztika és kísérlettervezés E205-ös terem |
Nov 21. 9:00-11:00 |
Tudományos Diákköri Konferencia |
Kogníció 101 -- Ezen a kurzuson az emberi megismerés alapvető fogalmaival,
az emberi agy működésének alapvető szabályszerűségeivel lehet megismerkedni. Az órát főleg a
tanszék oktatói tartják, mint vendégelőadók. Az ő előadásaik betekintést nyújtanak a
tanszéken zajló kutatásokba, a tanszék munkatársait érdeklő kérdésekbe.
Hogyan tárolja az emberi agy a nyelvet? Hogyan értjük meg azt, ha valaki
beszél hozzánk? Hogyan rakjuk össze mi a mondatokat, amiket mondani akarunk? Hogyan függ
össze ez mind azzal, hogyan működik az emberi megismerés, az emlékezet? Hogyan hatnak rá
azok a társas interakciók, amelyekben nap-mint-nap részt veszünk? Ezekről, és sok más
hasonló izgalmas kérdésről szól a pszicholingvisztika előadás.
A kurzus témája az, hogyan végezhetünk megismételhető beavatkozásokat --
kísérleteket -- azért, hogy teszteljük a világról, ezen belül az emberi megismerésről
alkotott hipotéziseinket. A kurzus megismerteti a hallgatókat a leíró statisztika alapvető
törvényszerűségeivel, a korszerű kísérlettervezés legfontosabb követleményeivel.
Amit az agytekervényekről tudni akartál, de nem merted megkérdezni! Az órán
megismerkedünk az idegrendszer alapvető felépítésével és működési mechanizmusával, ezt
követően pedig az agy különböző működési területeit vesszük górcső alá.
Az óra témája az, hogyan befolyásolják egymást az emberi megismerés, az
emberi gondolkozás alapvető sajátosságai és az emberek társas közösségeinek működési
mechanizmusai, szabályosságai. Az óra ezt a komplex problémát nyelvészeti, neurológiai, és
szociálpszichológiai kutatási eredmények és etnográfiai adomák segítségével járja körül.
A kurzus a pszichológiai kísérletezés alapjait tanítja meg. Milyen etikai
megfontolásokat kell egy pszichológiai kutatásnak figyelembe vennie? Melyek az alapvető
kutatási technikák? Hogyan működik a figyelem és a reakcióidő? Hogyan működik a
kondicionálás és a tanulás, az emlékezet és a felejtés? Milyen egyéni különbségeket
találhatunk?